• وبلاگ : حرفاي خودموني من
  • يادداشت : پاسخ آيت الله بهجت به شبهه اي درباره قمه زني
  • نظرات : 3 خصوصي ، 8 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    پاسخ مدير وبلاگ:

    با سلام و تشکر از انتقاد شما

    اولا عين استفتاي آيت الله بهجت را از سايت ايشان زير اين نوشته آوردم که نشان مي دهد قمه زني و هر نوع عزاداري اگر به ضرر جسم منجر شود، طبق حکم اوّلي حرام است. عين استفتا و جواب اين است:

    «1830. نظر مباركتان را در مورد قمه زنى بيان فرماييد.

    ج. حكمش به عنوان اوّلى عدم ضرر رساندن به خود يا ديگرى است، به حدّى كه حرام باشد؛ پس اگر مضرّ نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتب نباشد فى نفسه اشكال ندارد.»

    ثانيا اين جواب به عنوان حکم اوّلي مي باشد. يعني اگر در مقابل اين مطلب، عنوان ثانوي موجود باشد، اين حکم معتبر نمي باشد. مثلا وهن مسلمين يا ... که از طريق حاکم شرع (ولي فقيه) بيان مي شود. و بر کسي مخفي نيست که ولي فقيه، امروزه صريحا حکم حکومتي به حرمت قمه زني داده اند. براي اطلاع از حکم ايشان کافي است به سايت www.leader.ir و همچنين به کتابي که در ذيل پست آورده ايم مراجعه کنيد.

    ثالثا غرض اين نوشته، بيان فتواي آيت الله بهجت نبود. بلکه غرض، نشان دادن کذب گويي حاميان قمه زني و تهمت زدن و آسمان ريسمان کردن براي اثبات وجوب يا استحباب شديد قمه زني است. به گونه اي که مطلبي را در سي دي منتشر شده، به آيت الله بهجت نسبت داده اند که ايشان صريحًا نفي کرده، فرمودند که نه چنان لباسي دارند و نه مرحوم اصفهاني (ره) از فتواي حرمت قمه زني بازگشتند. فقط در مقابل عوام عاجز شدند و نتوانستند مقابله کنند. آيا شما به اين کار آقاياني که طرفداران بعضي رجال اصفهان هستند، نفاق و بد دفاع کردن نمي گوييد؟ (سي دي مذکور، صريحا نشان مي دهد که چه کساني اقدام به ساخت آن کرده اند و از کجاها حمايت ميشوند.) بنده اين کارشان را فقط و فقط قد علم کردن و نشان دادن خود در مقابل رهبري مي دانم و بس.

    رابعا، آقاي سرگيجه ان شاء الله تشريف مي آورند و به اشکالاتي که مطرح فرموديد، جواب مي دهند. امر با خودشان است. ولي بنده هم فرمايشات ايشان را قبول دارم. صراحت کفر يزيد و شمر، در مقابل نفاق بعضي ها، مردانگي است. (اگر چه خود کفر در قياس با دين، نامردي است.)

    من هم اميدوارم که اعمال و رفتار ما باعث افتخار امام حسين و اهل بيت(عليهم السلام) به محبين و شيعيانشان باشد.

    مدير وبلاگ